PKN
Kerk aan de Linge in Leerdam

Jaarverslag werkgroep Duurzaamheid 2019 Jaarverslag werkgroep Duurzaamheid 2019
Enige tijd geleden heeft de werkgroep haar jaarverslag 2019 aangeboden aan de wijkraad van diakenen. De groep heeft in 2019 zes keer vergaderd. De acties stonden in het eerste halfjaar van 2019 in het teken van het jaarthema 2018-2019 Bewust inkopen doen. In het tweede halfjaar ging het om acties rond het jaarthema 2019-2020
Helaas konden twee geplande bijeenkomsten over Omgaan met geld niet doorgaan. De daarvoor aangezochte sprekers bleken in het tweede halfjaar niet beschikbaar. Vanwege de beperkingen rond corona was het vervolgens niet mogelijk de bijeenkomsten door te schuiven naar het afgelopen voorjaar. De groep heeft de gemeente ook in 2019 steeds zo goed mogelijk te geïnformeerd over haar activiteiten. Maandelijks zorgde zij voor artikelen in het kerkblad Kerk aan de Linge. Waar dat kon is ook gebruik gemaakt van berichten op de website en de zondagse Nieuwsbrief. In onze communicatie richting de gemeente paste ook de powerpoint presentatie ter gelegenheid van de feestelijkheden rond de fusie en ingebruikneming van de vernieuwde kerkzaal op zondag 5 januari 2019. In die presentatie brachten wij in beeld wat zij als werkgroep vanaf haar bestaan in 2013 zoal hadden gedaan.

Wie meer wil weten: de volledige tekst van het jaarverslag is hier te downloaden.

Positief saldo 2019 bestemd voor ZWO-project
Doordat twee informatieavonden in het najaar van 2019 niet doorgingen hebben wij van ons beschikbaar budget  van €500,-- minder dan de helft besteed. Wij hielden €303,25 over. De wijkraad van diakenen heeft ons laten weten dat wij voor dit bedrag een passende bestemming kunnen aanwijzen. Vanzelfsprekend hebben wij gezocht naar een project dat past in het thema duurzaamheid. Met het nu binnen de kerk lopende ZWO-project Trukajaya is dit zeker zo. Het project maakt het mogelijk dat 150 gezinnen 6 Javaanse dorpen worden geholpen met de aanleg van moestuinen, waterreservoirs en biogasinstallaties, waardoor de armste boerengezinnen in dit deel  van Java zelfvoorzienend worden en weer trots kunnen zijn op hun rijke traditionele keuken.

Overleg Kindernevendienst - voorbereiding Advent

nieuwsbrief 20 september 2020
Wij zijn een Groene Kerk

Bijbeltekst van vandaag

Protestantsekerk.net is een samenwerking tussen de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland en Human Content Mediaproducties B.V.